دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
دیدار مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام با نخستین ناشر استان

علی هوشمند، در دیدار با مدیر نشر برگ‌ آذین، به‌مناسبت هفته کتاب گفت: خوشبختانه استان ایلام در خرید مجازی کتاب، در دو نمایشگاه مجازی و سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، نخستین استان در سطح کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا) در ایلام، علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به اتفاق معاون فرهنگی و رسانه‌ای و کارشناسان روابط عمومی و چاپ و نشر و یکی از نویسندگان از نشر برگ‌آذین بازدید و با مدیر این نشر گفت‌و‌گو کرد.
 
عباس صیدی، مدیر انتشارات برگ آذین ضمن خیرمقدم به مهمانان و یادآوری خاطرات و تجربیاتش از تاسیس نخستین نشر استان ایلام در سال 1376 و اشاره به مشکلات ناشران گفت: عوامل مختلفی در نوسانات نشر در استان ایلام دخیلند؛ عامل فرهنگی که نبود استقبال از کتاب و کم توجهی به خرید کتاب. عامل اقتصادی؛ متاسفانه از ناشران حمایت‌های بانکی و مالی نمی‌شود و عامل فنی به‌عنوان سومین مساله که چالش آموزش برای ناشران است.

این استاددانشگاه بیان کرد: نبود تعاونی ناشران و فقدان تشکیل کانون ویراستاران کتاب در استان، دو مشکل بزرگ و اورژانسی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند در رفع آن‌ها کمک کند.

در ادامه علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: حضور در دفتر نشر برگ آذین تقدیر از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند آقای صیدی در مدیریت این نشر و انتشار کتاب برای جوامع هدف است.
 
وی ادامه داد: انتشارات برگ آذین طلایه‌دار نشر در استان ایلام است و مدیر این نشر دغدغه‌هایی فرهنگی اررشمندی دارند که می‌بایست به آن توجه کرد.
 
وی ادامه داد: آموزش برای همه خصوصاً ناشران و تلاشگران این حوزه کاملاً ضروری است؛ تلاش می‌کنیم آموزش‌های لازم و کاربردی برای ناشران استان را برگزار کنیم.
 
هوشمند با اشاره به تلاش‌های این اداره کل برای دریافت تسهیلات و اعتبارات برای جامعه نشر استان بیان کرد: تلاش کرده‌ایم با رایزنی‌ها و تعاملات، وام‌های کم‌بهره برای اهالی قلم و نشر و هنر دریافت کنیم و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به استقبال خوب و مناسب مردم استان ایلام از کتاب گفت: خوشبختانه استان ایلام در خرید مجازی کتاب، در دو نمایشگاه مجازی و سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، نخستین استان در سطح کشور بود. مردم اغلب کتاب‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی خریداری و مطالعه کردند و این اتفاق خوب و مبارکی است.
 
در ادامه منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره تعاونی ناشران توضیحاتی را ارائه و بیان کرد: تشکیل تعاونی ناشران، وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیست. ناشران باید خود برای تشکیل تعاونی ناشران اقدام کنند. اداره کل از تلاش و اقدامات عزیزان در چهارچوب قانون، حمایت و دفاع خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: از سیاست‌های این اداره کل حمایت از آثار منتشر شده ناشران و مولفان بومی است. خرید کتاب و معرفی ناشران به سایت «تحفه» برای برخورداری از اعتبارات، ازجمله اقدامات اداره کل در این حوزه است.
 
علی هوشمند با اهداء لوح سپاس از تلاش‌های عباس صیدی، مدیر نشر برگ 
آذین تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها